2023 Election - Board of Directors

The ACC Nomination Committee is identifying qualified individuals to develop a slate of candidates for the national Board of Directors for the positions of:

The Treasurer, VP Facilities and the VP Access & Environment for a term of three years from May 2023 to May 2026.

A copy of the portion of the current ByLaw (Article IV) governing Board can be found here

This is a great opportunity to learn more about the club and to get involved with the Club's strategic direction!

Members of the ACC Board of Directors are drawn from across a spectrum of life stages and professional vocations. While different director portfolios require slightly different levels of commitment, directors can generally anticipate a range of ten-to-twenty hours of board-related work per month. In addition, there are usually six board meetings in each year (Jan, May, Jul, Sept, Oct, Dec). Two to three of the meetings are in in-person weekends (our spring Annual General Meeting, the fall Annual Dinner, as well as a hut-based summer weekend event). The balance of meetings are held online.

If this is something that interests you, consult the competencies desired for each position on the website here .

Interested Club members should review the application requirements on the website and submit the required documents to the Nomination Committee by October 31, 2022.

Thereafter the Nomination Committee will review the applications based on the published competencies, conduct such other diligence as it feels required (including fact checking) and may interview candidates by telephone.

The Committee is working to provide its candidate slate and its recommendations from among the candidates to the applicants and the Board of Directors by February 1, 2023. The Committee will publish the slate to the general membership by mid to late February 2023.

The Committee knows that:

  1. the incumbent Treasurer (Keith Sanford, Calgary),
  2. the incumbent for VP Access & Environment (Lael Parrott, Vancouver), and
  3. the incumbent for VP Facilities (Jim Gudjonson, Kamloops)

all intend to run for the position.

Members interested in being considered by the Nomination Committee can contact Peter Muir with questions and send their applications to him at [email protected]

Apply

On behalf of the Committee members Peter Muir (Chair, Winnipeg, Man.), Cam Roe (Salt Lake City, USA), Josée Desjardins (Chelsea, Que.), Brett Billon (Calgary, Alta.), Mary Sanseverino (Victoria, BC.) and Zac Robinson (Edmonton, Alb.).


élection 2023 - conseil d’administration

Le Comité de nomination du CAC national est à la recherche de personnes qualifiées pour développer une liste de candidats bénévoles pour œuvrer en tant que Directeur/Directrice de son conseil d'administration. Les rôles suivants sont à combler :

Trésorier, VP Installations et VP Accès & Environnement, pour un mandat d’une durée de 3 ans à partir de May 2023 à May 2026.

Une copie de la partie du règlement (article IV ) du conseil d’administration se retrouve ici (anglais seulement)

C'est une excellente occasion d'en savoir plus sur le fonctionnement du club et de s'impliquer dans son orientation stratégique !

Les membres du conseil d'administration du CAC sont issus d'un large éventail d'étapes de la vie et de vocations professionnelles. Bien que les différents portefeuilles d'administrateurs exigent des niveaux d'engagement légèrement différents, les administrateurs peuvent généralement prévoir de dix à vingt heures par mois de travail lié au conseil. En outre, il y a habituellement six réunions du conseil d'administration par an (janvier, mai, juillet, septembre, octobre et décembre). Deux ou trois de ces réunions ont lieu lors de week-ends en personne (notre assemblée générale annuelle du printemps, le dîner annuel de l'automne, ainsi qu'un week-end d'été dans un refuge). Le reste des réunions se déroule en ligne.

Les compétences souhaitées pour chaque poste peuvent être consultées en ligne (anglais seulement)

Les membres du CAC intéressés doivent réviser les compétences souhaitées et exigences du rôle qui les intéresse ainsi que les procédures de mise en candidature sur le site Web et soumettre les documents requis au Comité de nomination d'ici le 31 octobre 2022.

Par la suite, le Comité de nomination examinera les mises en candidature et effectuera l’évaluation des candidats basés sur les compétences publiées et effectuera toutes autres vérifications nécessaires (y compris la vérification des faits) qui pourrait mener à une éventuelle entrevue des candidats par téléphone.

Le comité s'efforce de fournir sa liste de candidats et ses recommandations parmi les candidats, aux candidats et au conseil d'administration, d'ici le 1er février 2023. Par la suite, le comité publiera la liste des candidats à l'intention de l'ensemble des membres entre la mi-février et la fin février 2023.

Le Comité sait que:

  1. le Trésorier sortant (Keith Sanford, Calgary),
  2. la VP Access & Environnent sortante (Lael Parrott, Vancouver)
  3. le VP Installations sortant (Jim Gudjonson , Kamloops)

se présenteront chacun à nouveau pour un nouveau mandat selon leur rôle actuel.

Les membres intéressés à être considérés par le Comité de nomination peuvent contacter Peter Muir, Chaire du comité, pour toute question. Les candidats intéressés doivent soumettre leur application et l’adresser à Peter Muir, Chaire du comité de nomination [email protected]

Appliquer

Au nom de tous les membres du Comité, Peter Muir (président, Winnipeg , Man. ) , Cam Roe ( Salt Lake City , États-Unis ) , Josée Desjardins (Chelsea , Qué.), Brett Billon ( Calgary , Alb.), Mary Sanseverino (Victoria, C.-B.) et Zac Robinson (Edmonton, Alb.).