2020 Election - Board of Directors

The ACC Nomination Committee is identifying qualified individuals to develop a slate of candidates for the national Board of Directors for the positions of:

The Treasurer, VP Facilities and the VP Access & Environment for a term of three years from May 2020 to until May 2023.

A copy of the portion of the current ByLaw (Article IV) governing Board can be found here

The competencies desired for each position is on the website at this link .

Interested Club members should review the application requirements on the website and submit the required documents to the Nomination Committee by October 31 2019.

Thereafter the Nomination Committee will review the applications based on the published competencies, conduct such other diligence as it feels required (including fact checking) and may interview candidates by telephone.

The Committee is working to provide its candidate slate and its recommendation from among the candidates to the applicants and the Board of Directors by February 1, 2020. The Committee shall be in a position to publish the slate to the general membership by mid to late February 2020.

The Committee knows that:

  1. Treasurer (Keith Sandford, Sandnes, Norway returning to North America, November 2020);
  2. VP Access & Environment (Lael Parrott, Vancouver, B.C.), and
  3. VP Facilities (Jim Gudjonson, Kamloops, B.C.)

intend to seek re-election to their respective position.

Members interested in being considered by the Nomination Committee can contact Peter Muir with questions and send their applications to him at nomination@alpineclubofcanada.ca

On behalf of the Committee members Peter Muir (Chair, Winnipeg, Man.), Cam Roe (Salt Lake City, USA), Josée Desjardins (Chelsea, Que.), David Roe (Calgary, Alta.) and Mary Sanseverino (Victoria, BC.).


élection 2019 - conseil d’administration

Le Comité de nomination du CAC national est à la recherche de personnes qualifiées pour développer une liste de candidats bénévoles pour œuvrer en tant que Directeur/Directrice de son conseil d'administration. Les rôles suivants sont à combler :

Trésorier, VP Installations et VP Accès & Environnement, pour un mandat d’une durée de 3 ans à partir de May 2020 à May 2023.

Une copie de la partie du règlement (article IV ) du conseil d’administration se retrouve ici (anglais seulement)

Les compétences souhaitées pour chaque poste peuvent être consultées en ligne (anglais seulement)

Les membres du CAC intéressés doivent réviser les compétences souhaitées et exigences du rôle qui les intéresse ainsi que les procédures de mise en candidature sur le site Web et soumettre les documents requis au Comité de nomination d'ici le 31 Octobre 2019.

Par la suite, le Comité de nomination examinera les mises en candidature et effectuera l’évaluation des candidats basés sur les compétences publiées et effectuera toutes autres vérifications nécessaires (y compris la vérification des faits) qui pourrait mener à une éventuelle entrevue des candidats par téléphone.

Le Comité effectuera ses recommandations au conseil d'administration d’ici le 1er Février, 2020. Par la suite, le Comité communiquera les recommandations aux candidats et l’ensemble des membres pour la fin février 2020.

Le Comité sait que:
  1. Le Trésorier sortant (Keith Sanford, Salt Lake City Utah)
  2. La VP Access & Environnent sortante (Lael Parrott, Vancouver) ainsi que
  3. Le VP Installations sortant (Jim Gudjonson, Kamloops, B.C.)

se présenteront chacun à nouveau pour un nouveau mandat selon leur rôle actuel.

Les membres intéressés à être considérés par le Comité de nomination peuvent contacter Peter Muir, Chaire du comité, pour toute question. Les candidats intéressés doivent soumettre leur application et l’adresser à Peter Muir, Chaire du comité de nomination nomination@alpineclubofcanada.ca

Au nom de tous les membres du Comité, Peter Muir (président, Winnipeg , Man. ) , Cam Roe ( Salt Lake City , États-Unis ) , Josée Desjardins (Chelsea , Qué.), David Roe ( Calgary , Alb.) et Mary Sanseverino (Victoria, C.-B.).